اخبار آموزشگاه موسیقی پارت

مستر کلاس گیتار دکتر لیلی افشار - 16 خرداد 1395

مستر کلاس گیتار خانم پروفسور لیلی افشار در روز های 24 و 25 تیرماه 1395 در آموزشگاه موسیقی پارت برگزار می شود.

مسترکلاس گیتار دکتر لیلی افشار در آموزشگاه موسیقی پارت

روز و ساعت کلاس ها:

پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تیر - ساعت 9 تا 19

 

افراد شرکت کننده در دو گروه فعال (نوازندگانی که قطعه اجرا می کنند) و غیر فعال (علاقمندانی که در کلاس حضور دارند و بیننده هستند) می توانند ثبت نام کنند. کلیه افراد شرکت کننده در هر دو روز حضور خواهند داشت.


شهریه این کلاس ها برای افراد فعال 165000 تومان و برای افراد غیر فعال 135000 تومان است.

نحوه ثبت نام:

واریز مبلغ به حساب بانک پارسیان شماره 8-67825-20-1060 به نام "محسن علیخانی" و یا کارت به کارت به شماره 3226-5771-0610-6221 به نام "محسن علیخانی"
لطفا پس از واریز حتما با آموزشگاه جهت تکمیل ثبت نام تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام در هر زمان، پس از رسیدن تعداد هنرجویان به حد نصاب کلاس متوقف خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن های 66905077  و 09126125092 تماس حاصل نمایید و یا فرم تماس با ما را پر کرده و "مستر کلاس گیتار" را به عنوان "موضوع" انتخاب نمایید.

همچنین برای اطلاعات تکمیلی می توانید با مدیر برنامه ایشان آقای مهندس علیخانی، با شماره همراه مندرج در سطر بالا تماس بگیرید. 

 

بیوگرافی لیلی افشار

لیلی افشار،گیتاریست آذری تبار، در تهران به دنیا آمد و از ده سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد. وی با درجه های لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از کنسرواتوار موسیقی بُستن و نیوانگلند در سال های 1981 و 1983 فارغ التحصیل شد و نخستین زنی در جهان است که موفق به اخذ درجه ی دکترای نوازندگی گیتار از دانشگاه ایالتی فلوریدا (1989) شده است. او همچنین مدتی در مرکز هنرهای تجسمی بَنف (Banff) در کانادا و فستیوال موسیقی اَسپِن (Aspen) در آمریکا تحصیل کرده و دیپلم شایستگی آکادمی موسیقی کیجیان (Chigiana)  در سی یِنای ایتالیا سه بار به وی اعطا شده است.مدت پنج سال هم در فستیوال موسیقی اَسپِن (Aspen) به تدریس گیتار اشتغال داشته است.

 

در سال 1986، یکی از دوازده گیتار نواز بین المللی بود که برای اجرا در حضور گیتاریست معروف اسپانیایی آندرس سِگوویا در کلاس های پیشرفته ی او در دانشگاه کالیفورنیای جنوبی انتخاب شد. آن موقع بود که سگوویا پیش بینی کرد که:"او روزی نوازنده ی معروفی خواهد شد".   علاقه ی او به موسیقی معاصر منجر شد که از نخستین اجرا کنندگان آثار جدید رضا والی، گری آیستر، جان شنایدر، گرادر دروژد، لوریس چوپانیان، آرن مِلناس، کامران اینچه، باربارا کولب، کارلو دومِنیکونی، مِرلین زیفرین، دیوید کِچلی، ریکاردو موبانو، سالوادور بروتونس و ولادیسلا اوسپنسکیاز میان دیگران باشد. وی کنسرت های متعددی در کشورهای امریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، فرانسه، ایران، دانمارک، ایتالیا،آفریقا،نیوزیلند، استرالیا، و آمریکای حنوبی برگزار کرده و در ویگمور هال لندن (Wigmore Hall) ، مرکز هنرهای اجرایی کندی (Kennedy Center) ،فستیوال موسیقی گرند تیتان (Grand      Teton) ، فستیوال موسیقی اُسپن، مدرسه هنرهای تجسمی بَنف، سالن کُرتو در پاریس (Salle Cortot)، فستیوال موسیقی مانتون  (Menton) در جنوب فرانسه و آکادمی آمریکایی در رم اجرا داشته است. واشینگتن پست اجرای لیلی افشار را "عالی و بی عیب و نقص" توصیف کرده است. او به عنوان بهترین گیتارنواز کلاسیک زن برنده ی جایزه ی ارویل ایچ. گیبسن (Orville H. Gibson) شده است.   آثار صوتی لیلی افشار شامل 24 کاپریچوی گویا اثر ماریو کاستِل نوئوو-تِدِسکو، ساغر، مسخ، گذار در نوا، هزار و یک شب، تلخ و شیرین و باخ برای گیتار کلاسیک و چهار کتاب با عنوان پنج ترانه ی محلی ایرانی (1386)، آموزش گیتار کلاسیک، دوره ابتدایی تا متوسطه (جلد اول 1390)، دوره ی متوسطه تا پیشرفته (جلد دوم 1392) و باخ برای گیتار کلاسیک (1393) توسط موسسه ی ماهور منتشر شده اند. آلبوم گذار در نوا معرف صدای اصیل موسیقی کلاسیک ایرانی است و ربع پرده ی این موسیقی نیز در آن شنیده می شود: این، از افزایشی مهم در رپرتوار معاصر گیتار کاسیک خبر می دهد.

وی در سی دی هزار و یک شب، در قطعه ی "کُرد"، از همین رویکرد ربع پرده ای نیز بهره برده است. مقاله های لیلی افشار درباره ی کاستل نوئوو-تدسکو و فرانسیسکو گویا به چند زبان در نشریات Gittare Il Fronimo & Laute Guitar Review  چاپ و منتشر شده اند.
دیگر آثار منتشر شده ی وی عبارت اند از : دی وی دی های آموزش گیتار “Classical Guitar Secrets, Vol. I & II” توسط Guiatrcontrol.com و کتابی با عنوان “Essential Bach” توسط انتشارات مل بی (Mel Bay).

لیلی افشار در حال حاضر رئیس برنامه ی گیتار در دانشگاه مِمفیس است و در آنجا جایزه ی استاد برجسته ی دانشگاه (Eminent Faculty Award) در سال 2000  و جایزه (Alumni Association Teaching Award) در سال 2008 به وی تعلق گرفته و به عنوان "سفیر هنری" آژانس اطلاعاتی ایالات متحد در آفریقا در سال 2005 انتخاب شده است.

دیگر جوایز او عبارت اند از:

  • Tennessee Arts Commission Individual Artist Fellowship Award in Music, 1998
  • A Top Prize in the Guitar Foundation of America Competition, 1998
  • Three time winner of the Annual ‘Premier Guitarist’ award given by the Memphis Chapter of the National Academy of Recording Arts & Sciences, (1995, 1996, 1997)
  • The National Endowment for the Arts Recording Award, 1993
  • Grand Prize in the Aspen Music Festival, Guitar Competition, 1986
  • First Prize in the Music Teachers’ National Association, 1984
  • First Prize in the American String Teachers’ Association, Guitar Competition, 1983

[ بازگشت به صفحه اصلی اخبار ]

ثبت نام از طریق اینترنت

اخبار آموزشگاه موسیقی پارت

ثبت نام دوره های زمستان 1402
دوره های ساز و موسیقی برای کودکان و بزرگسالان برای ترم زمستان 1402
ادامه خبر ...

کلاس های جدید ارف برای کودکان - پاییز 1402
دوره جدید ارف برای رده سنی 4 تا 6 سال در پاییز 1402 برگزار می شود.
ادامه خبر ...

دوره جدید کلاس سلفژ گروهی
کلاس گروهی سلفژ، توسط آقای مهدی قاسمی مدرس دانشگاه هنر و هنرستان موسیقی از مهرماه 1402 برگزار می شود.
ادامه خبر ...

کلاس سلفژ برای نوجوانان
کلاس سلفژ گروهی برای نوجوانان 12 تا 16 ساله روزهای شنبه - مدرس محمد واحد
ادامه خبر ...

عضویت در خبرنامه آموزشگاه
آدرس ایمیل:

وبلاگ آموزشگاه موسیقی پارت