انیمیشن های الهام بخش برای علاقمندان به موسیقی

 

قسمت اول: کوکو

#کوکو انیمیشنی در ژانر موزیکال و فانتزی به کارگردانی لی آنکریچ است. این انیمیشن داستان پسرک ۱۲ ساله‌ای را روایت می‌کند که به موسیقی علاقه فراوانی دارد، اما خانواده‌اش موسیقی و یادگیری آن را نسل به نسل ممنوع کرده‌اند. او آرزو دارد مانند هنرمند و الگویش “ارنستو دِلا کروز” به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود. در روز مردگان به مقبره ارنستو می‌رود تا گیتار او را برداشته و با آن بنوازد…

موسیقی این انیمیشن توسط #مایکل_جاکینو ساخته شده است. جاکینو آهنگساز و رهبر ارکستر آمریکایی بوده که برای ساخت #موسیقی_فیلم انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای شهرت دارد. وی برنده جوایز مهمی چون #اسکار و #گرمی می‌باشد. از آثار او می‌توان ماموریت غیرممکن (قسمت سوم)، شگفت‌انگیزان، انیمیشن “بالا”، راتاتویی و … اشاره کرد.

موسیقی در “کوکو” نقش بسیار مهمی را ایفا میکند، زیرا داستان این انیمیشن درباره موسیقی و رویای موزیسین شدن است. مجموعا ٧٩ دقیقه از فیلم دارای موسیقی است، و بیشتر ترانه ها و موزیک متن از موسیقی زیبای اسپانیا و مکزیک الهام گرفته اند.

علاوه بر قطعه هایی که جاکینو با همکاری ترانه سرایانی مانند “کریستین اندرسن لوپز” “ژرمن فرانکو” “آدرین مولینا” و … ساخته، از بسیاری از ترانه های سنتی مکزیکی و اسپانیایی در آن استفاده شده است.

ترانه ” مرا بخاطر بسپار” از انیمیشن کوکو، در نودمین دوره جوایز #اسکار برنده ی بهترین ترانه اصلی فیلم شد.

دانلود موسیقی انیمیشن کوکو

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *