معرفی دوره های موسیقی کلاسیک: باروک

 

پس از رنسانس، به دوره باروک میرسیم، دوره فرهنگی و هنری که سال های ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ میلادی را در بر میگیرد. دوره ای که محصول آن آثاری با طراحی نو و آزاد، با شکوه، مجلل و پر زرق و برق در شاخه های مختلف هنر بود.

از موسیقیدانان بزرگ باروک میتوان به #آنتونیو_ویوالدی #یوهان_سباستین_باخ #جرج_فردریک_هندل و … اشاره کرد که هر کدام میراث بزرگی در موسیقی به جای گذاشته و یا فرم های جدیدی در موسیقی (مانند کنسرتو، سونات، اپرا و …) ابداع کردند.

دوره ی باروک، آغاز شکوفاییِ موسیقی غیر مذهبی و سازی بود، موسیقیدانان این دوره از ترکیب های مختلف سازی استفاده می کردند و این سرآغازی بود برای تشکیل ارکستر به معنایی معنای امروزی.

از مهم ترین فرم های موسیقی ابداع شده در این دوره، “فرم کنسرتو” بود (که در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت.) از بزرگترین کنسرتو نویسان نیز می توان به ویوالدی و #آرکانجلو_کرلی اشاره کرد.

همچنین “اپرا” در این دوره نیز رونقی گرفت و سعی شد به احساسات و عواطف انسان و تاثیر بر آن توسط اپرا توجه بیشتری شود. اپرا در کشور های فرانسه و انگلستان مورد توجه قرار گرفت و هندل، #هنری_پرسل و #ژان_فیلیپ_رامو آثار بسیار زیبایی را خلق کردند.

از دیگر هنرمندان بزرگ باروک می توان به “یوهان سباستین باخ” اشاره کرد که به عنوان یکی از نوابغ تاریخ موسیقی بر همگان شناخته شده است.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

Source: Classicfm. wikipedia.
@partmusicschool

یوهان سباستین باخ، پرلود در می بمل مینور

BWV 853
پیانو: #گلن_گولد

موسیقی ها و ویدیو های بیشتر در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *