ویکتور بورگه، شاهزاده کمدی دانمارک

 

#ویکتور_بورگه کمدین، پیانیست و رهبر ارکستر مشهور دانمارکی بود. بورگه در شهر کپنهاگ و در خانواده ای متولد شد که پدر و مادرش هر دو موسیقی دان بودند. او نواختن پیانو را در سن ۲ سالگی آغاز کرد و وقتی که تنها ۸ سال سن داشت، اولین رسیتال پیانویش را ارائه داد.

بورگه در سال ۱۹۱۸ جایزه‌ای به عنوان کمک هزینه کامل تحصیل در آکادمی رویال دانمارک دریافت کرد و نزد اساتیدی مانند فردریک لماند (شاگرد #فرانتس_لیست ) و اگون پیتری (شاگرد بوسونی) به فراگیری پیانو پرداخت.

اولین کنسرت بزرگ وی در سال ۱۹۲۶ در تالار موسیقی دانمارک برگزار شد. چند سال بعد تورهای گسترده‌ای در اروپا برگزار کرد. پس از سالها فعالیت در زمینه موسیقی کلاسیک، او به استند آپ کمدی و استفاده از طنز و شوخی در اجراهایش روی آورد.

با اوج‌گیری فعالیت نازی‌ها به زبان طنز شروع به انتقاد از آن‌ها نمود و با اشغال دانمارک به سوئد و سپس فنلاند فرار کرد. نهایتاً در سال ۱۹۴۰ و تنها با مبلغ ۲۰ دلار به امریکا مهاجرت کرد!

خیلی زود برنامه های رادیویی و تلویزیونی او در سراسر آمریکا و اروپا مورد استقبال گسترده قرار گرفت و به او عنوان شاهزادهٔ طنز دانمارک داده شد. ویکتور بورگه سرانجام پس از سال‌ها فعالیت هنری در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۰ درگذشت.

 Source: Wikipedia
ویدیو ها در کانال تلگرام پارت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *